Update 15 september 2021

Op dinsdag 14 september 2021 was er weer een persconferentie. Bijna 13 miljoen mensen kregen een prik tegen het coronavirus. Daarvan kregen meer dan 11 miljoen mensen al 2 prikken. Door de prikken neemt het aantal besmettingen met corona af. En het aantal mensen in het ziekenhuis stijgt niet. Kortom er mag weer meer vanaf zaterdag 25 september. Wij bij Prinsenstichting wachten de adviezen van VGN af en aan de hand daarvan zullen we bepalen wat de versoepelingen van gisterenavond voor ons gaan betekenen. Tot die tijd houden we ons aan de afspraken die nu met elkaar gemaakt zijn.

Vooralsnog blijven wij waakzaam. Door onze verhoogde waakzaamheid willen we nieuwe besmettingen binnen Prinsenstichting voorkomen. We willen mensen met een kwetsbare gezondheid beschermen.

Het dragen van een mondkapje type IIR bij het betreden van één van onze locaties is verplicht. Als je stil zit en op 1,5 meter van een andere persoon bent, mag het mondkapje af. Dit geldt voor alle medewerkers, vrijwilligers, bezoekers (ook contactberoepen zoals kapper en pedicure). Om ons heen zien we dat andere zorgorganisaties dezelfde keuze hebben gemaakt na de aanscherping van de maatregeling op 9 juli. Het is jammer dat het nodig is maar we willen geen risico nemen.

Ook geldt een aanscherping voor het geven van feesten en samenkomsten. Het blijft mogelijk maar met regels: houd het klein, houd 1,5 meter afstand, draag een mondkapje en volg de basisregels. Dit geldt ook voor onze locaties. Zijn er wensen voor een feestje? Overleg binnen de woning wat er mogelijk is binnen de regels.

Ook vragen we iedereen alert te blijven op de basisregels:

• Waar mogelijk 1,5 meter afstand houden
  • Een mondkapje dragen in onze locaties
  • Regelmatig handen wassen
  • Niezen en hoesten in de elleboog
  • Laten testen bij corona-gerelateerde klachten
  • Als u deze klachten heeft, kunnen afspraken met cliënten en/of medewerkers niet doorgaan. U dient dan eerst getest te worden

Op deze pagina leest u meer informatie voor ouders/verwanten en vrijwilligers van Prinsenstichting.

Overzichtskaart

Overzichtskaart voor verwanten (21 juli 2021)

Veelgestelde vragen & antwoorden

Vragen & Antwoorden (15 september 2021)

Informatie over het coronavirus voor cliënten

Algemene brieven aan verwanten / vrijwilligers

> Klik op de afbeelding hieronder voor de algemene brieven aan verwanten en vrijwilligers

Dagbesteding

> Klik op de afbeelding hieronder voor de regelingen over 'Dagbesteding'.

Logeren, Weekendopvang en Vakantie

> Klik op de afbeelding hieronder voor de regelingen over 'Logeren' en 'Vakantie'

ARCHIEF:

Over bovenstaande en meer algemene onderwerpen rondom het coronavirus hebben wij meerdere documenten gepubliceerd. U kunt deze raadplegen op de pagina 'Coronavirus archief'.

Prinsenstichting in het nieuws

• "De gezondheidszorg heeft het zwaar. Maar het blijft het mooiste vak van de wereld!”, laat onze collega (en spoken-word-artiest) Levi Noë weten aan het Noordhollands Dagblad, NH Nieuws en aan Hart van Nederland. Bekijk het fragment hier.

Mooie initiatieven

We zijn ongelooflijk trots op het aanpassingsvermogen, de flexibiliteit en de creativiteit van onze medewerkers en cliënten. Wat is hun liefde, passie en overgave dagelijks zichtbaar! Al in het voorjaar is wel gebleken hoe vindingrijk iedereen is en tot wat voor mooie initiatieven dit leidt. We lichten er hier een paar uit:

• Dagbesteding 2.0 was binnen 48 uur gerealiseerd. Bewoners van een woning worden niet gemengd met bewoners van een andere woning. Ze blijven in zelfde samenstelling dagbesteding volgen. Bijvoorbeeld op de woning. Goed gedaan zeg!
  • De Steunpunten van Prinsenstichting/Leviaan bezorgen nu maaltijden thuis bij de deelnemers. Dit is een groot succes. De deelnemers genieten van de maaltijden en minstens zoveel van het bekende gezicht dat ze weer even zien.
  • "Liedje to go": De medewerkers van vakgroep Muziek spelen één keer per week liedjes op verzoek met de deur open. Wat een gezelligheid voor iedereen!
  • De medewerkers van vakgroep Beweging hebben leuke filmpjes gemaakt, zodat iedereen vanuit huis lekker mee kan bewegen. Keep on moving!
  • Op iedere woning van Prinsenstichting zijn hesjes beschikbaar met de tekst 'Ik zorg'. Wel zo fijn als begeleiders met een klein groepje cliënten buiten zijn. Zo is voor anderen snel duidelijk waarom de 1,5 meter afstand onderling niet altijd wordt gehouden.

Deze maatregelen treffen wij

We passen de beschikbaarheid van onze diensten en samenstelling van dagbestedingsgroepen aan. Momenteel is bezoek van familie/verwanten, vrijwilligers en anderen toegestaan op onze locaties met regels/voorwaarden. We attenderen onze medewerkers en verwanten op de noodzaak om hygiëneaspecten in acht te nemen, zoals:

• dragen mondkapje type IIR in alle locaties
  • regelmatig handen wassen (minimaal 30 seconden) met zeep
  • hoesten en/of niezen in de elleboogholte
  • gebruik van papieren zakdoeken
  • géén hand geven / géén drie zoenen of knuffelen
  • zoveel mogelijk minimaal 1,5 meter afstand houden

Vragen?

Heeft u vragen over het coronavirus dan kunt u veel én actuele informatie vinden op de website van de RIVM: https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoorden of bel 0800-1351 (tussen 8:00 en 20:00 uur).

Kunt u daar het antwoord niet vinden en heeft u een vraag met betrekking tot coronavirus en Prinsenstichting? Bekijk dan eerst onze veelgestelde vragen & antwoordenlijst (zie hierboven). Als u dan nog vragen heeft, stel deze aan de persoonlijk begeleider van uw kind/familielid.