Update 28 mei 2020, 17.00 uur

Het Coronavirus houdt Nederland behoorlijk in de greep. De ontwikkelingen rondom het Coronavirus volgen elkaar snel op. Op deze pagina leest u actuele informatie voor ouders/verwanten en vrijwilligers.

Updatebericht n.a.v. persconferentie 19 mei

Brieven, videoboodschappen en nieuwsflitsen

Brief aan eerste contactpersonen - bezoekregeling naar "Ja, met regels" (28 mei)

Bezoekregeling - 'Ja, met regels' - voor verwanten (28 mei)

Brief aan eerste contactpersonen over versoepeling Corona-maatregelen (22 mei)

Videoboodschap directeur Ineke Huibregtsen (20 mei)

Brief aan ouders/verzorgers over Vakantieproject 2020 (14 mei)

Videoboodschap directeur Ineke Huibregtsen (7 mei)

Brief aan eerste contactpersonen over Bezoekregeling (7 mei) + Bezoekregeling (7 mei)

Brief aan eerste contactpersonen van elders wonende cliënten (>20 jaar) die dagbesteding volgen bij Prinsenstichting

Brief aan eerste contactpersonen van thuiswonende kinderen van 12-20 jaar (30 april)

Corona-nieuwsflits (24 april)

Brief aan eerste contactpersonen (24 april)

Brief aan vrijwilligers (24 april)

Veelgestelde vragen & antwoorden
Vragen & Antwoorden (28 mei)

Wat doen wij zoal?

We passen de beschikbaarheid van onze diensten en samenstelling van dagbestedingsgroepen aan. Momenteel is bezoek van familie/verwanten, vrijwilligers en anderen niet toegestaan op onze locaties. Ook andersom geldt dat cliënten niet op bezoek mogen bij familie, vrienden etc. We beperken op deze manier zoveel mogelijk de uitwisseling tussen de woning en de buitenwereld.

We attenderen onze medewerkers en verwanten op de noodzaak om hygiëneaspecten in acht te nemen, zoals:

• regelmatig handen wassen (minimaal 30 seconden) met zeep
  • hoesten en/of niezen in de elleboogholte
  • gebruik van papieren zakdoeken
  • géén hand geven / géén drie zoenen of knuffelen
  • zoveel mogelijk minimaal 1,5 meter afstand houden

Mooie initiatieven

We zijn ongelooflijk trots op het aanpassingsvermogen, de flexibiliteit en de creativiteit van onze medewerkers en cliënten. Wat is hun liefde, passie en overgave dagelijks zichtbaar! Afgelopen periode is wel gebleken hoe vindingrijk iedereen is en tot wat voor mooie initiatieven dit leidt. We lichten er hier een paar uit:

• Dagbesteding 2.0 was binnen 48 uur gerealiseerd. Bewoners van een woning worden niet gemengd met bewoners van een andere woning. Ze blijven in zelfde samenstelling dagbesteding volgen. Bijvoorbeeld op de woning. Goed gedaan zeg!
  • De Steunpunten van Prinsenstichting/Leviaan bezorgen nu maaltijden thuis bij de deelnemers. Dit is een groot succes. De deelnemers genieten van de maaltijden en minstens zoveel van het bekende gezicht dat ze weer even zien.
  • "Liedje to go": De medewerkers van vakgroep Muziek spelen één keer per week liedjes op verzoek met de deur open. Wat een gezelligheid voor iedereen!
  • De medewerkers van Beweging heeft leuke filmpjes gemaakt, zodat iedereen vanuit huis lekker mee kan bewegen. Keep on moving!
  • Op iedere woning van Prinsenstichting zijn nu enkele hesjes beschikbaar met de tekst 'Ik zorg'. Wel zo fijn als begeleiders met een klein groepje cliënten buiten zijn. Zo is voor anderen snel duidelijk waarom de 1,5 meter afstand onderling niet altijd wordt gehouden.

Prinsenstichting in het nieuws

Uitleg in video

De website Steffie.nl heeft een filmpje gemaakt waarin een eenvoudige uitleg wordt gegeven over het Coronavirus, de symptomen en hoe de verspreiding van het virus kan worden tegengegaan.

Vragen?
Heeft u vragen over het coronavirus dan kunt u veel én actuele informatie vinden op de website van de RIVM: https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoorden of bel 0800-1351 (tussen 8:00 en 20:00 uur).

Kunt u daar het antwoord niet vinden en heeft u een vraag met betrekking tot coronavirus en Prinsenstichting? Bekijk dan eerst onze veelgestelde vragen & antwoordenlijst (zie hierboven). Als u dan nog vragen heeft, stel deze aan de persoonlijk begeleider van uw kind/familielid.