Update 7 april 18.00 uur

Vanaf half mei is zo’n 95% van de cliënten van Prinsenstichting volledig gevaccineerd. Echt een mooi percentage om het voorjaar verder mee in te gaan en ruimte te maken voor versoepelingen. We moeten blijven opletten. We willen met z’n allen graag op weg naar versoepelingen, ook binnen Prinsenstichting. Maar dit betekent dat we de komende tijd alert moeten blijven. De vaccinaties gaan op lange termijn helpen, al kun je nog steeds besmet raken, ook met een vaccinatie. Hoe graag we ook meer zouden willen doen, het virus laat dat nu nog niet toe. Ook bij Prinsenstichting blijven de geldende maatregelen van kracht. Dit doen we voor de veiligheid van onze cliënten, verwanten, medewerkers en vrijwilligers. Hou vol allemaal!

Op deze pagina leest u meer informatie voor ouders/verwanten en vrijwilligers van Prinsenstichting.

Overzichtskaart

Overzichtskaart voor verwanten (9 december)

Veelgestelde vragen & antwoorden

Vragen & Antwoorden (7 april)

Informatie over het coronavirus voor cliënten

Algemene brieven aan verwanten / vrijwilligers

> Klik op de afbeelding hieronder voor de algemene brieven aan verwanten en vrijwilligers

Bezoek en contactberoepen

> Klik op de afbeelding hieronder voor de regelingen over 'Op bezoek bij Prinsenstichting' en de afspraken hierbij over mondkapjes.

Dagbesteding en school (ODC/BSO)

> Klik op de afbeelding hieronder voor de regelingen over 'Dagbesteding'.

Logeren, Weekendopvang en Vakantie

> Klik op de afbeelding hieronder voor de regelingen over 'Logeren' en 'Vakantie'

Sporten

> Klik op de afbeelding hieronder voor de regelingen over 'Sporten'

Vaccinatie
> Klik op de afbeelding hieronder voor informatie over coronavaccinatie

Stagiaires / leerlingen

Beleid stagiaires / leerlingen schooljaar 2020 - 2021

ARCHIEF:

Over bovenstaande en meer algemene onderwerpen rondom het coronavirus hebben wij meerdere documenten gepubliceerd. U kunt deze raadplegen op de pagina 'Coronavirus archief'.

Prinsenstichting in het nieuws

• "De gezondheidszorg heeft het zwaar. Maar het blijft het mooiste vak van de wereld!”, laat onze collega (en spoken-word-artiest) Levi Noë weten aan het Noordhollands Dagblad, NH Nieuws en aan Hart van Nederland. Bekijk het fragment hier.

Mooie initiatieven

We zijn ongelooflijk trots op het aanpassingsvermogen, de flexibiliteit en de creativiteit van onze medewerkers en cliënten. Wat is hun liefde, passie en overgave dagelijks zichtbaar! Al in het voorjaar is wel gebleken hoe vindingrijk iedereen is en tot wat voor mooie initiatieven dit leidt. We lichten er hier een paar uit:

• Dagbesteding 2.0 was binnen 48 uur gerealiseerd. Bewoners van een woning worden niet gemengd met bewoners van een andere woning. Ze blijven in zelfde samenstelling dagbesteding volgen. Bijvoorbeeld op de woning. Goed gedaan zeg!
  • De Steunpunten van Prinsenstichting/Leviaan bezorgen nu maaltijden thuis bij de deelnemers. Dit is een groot succes. De deelnemers genieten van de maaltijden en minstens zoveel van het bekende gezicht dat ze weer even zien.
  • "Liedje to go": De medewerkers van vakgroep Muziek spelen één keer per week liedjes op verzoek met de deur open. Wat een gezelligheid voor iedereen!
  • De medewerkers van vakgroep Beweging hebben leuke filmpjes gemaakt, zodat iedereen vanuit huis lekker mee kan bewegen. Keep on moving!
  • Op iedere woning van Prinsenstichting zijn hesjes beschikbaar met de tekst 'Ik zorg'. Wel zo fijn als begeleiders met een klein groepje cliënten buiten zijn. Zo is voor anderen snel duidelijk waarom de 1,5 meter afstand onderling niet altijd wordt gehouden.

Deze maatregelen treffen wij

We passen de beschikbaarheid van onze diensten en samenstelling van dagbestedingsgroepen aan. Momenteel is bezoek van familie/verwanten, vrijwilligers en anderen toegestaan op onze locaties met regels/voorwaarden. We attenderen onze medewerkers en verwanten op de noodzaak om hygiëneaspecten in acht te nemen, zoals:

• dragen mondkapje type IIR in alle locaties
  • regelmatig handen wassen (minimaal 30 seconden) met zeep
  • hoesten en/of niezen in de elleboogholte
  • gebruik van papieren zakdoeken
  • géén hand geven / géén drie zoenen of knuffelen
  • zoveel mogelijk minimaal 1,5 meter afstand houden

Vragen?

Heeft u vragen over het coronavirus dan kunt u veel én actuele informatie vinden op de website van de RIVM: https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoorden of bel 0800-1351 (tussen 8:00 en 20:00 uur).

Kunt u daar het antwoord niet vinden en heeft u een vraag met betrekking tot coronavirus en Prinsenstichting? Bekijk dan eerst onze veelgestelde vragen & antwoordenlijst (zie hierboven). Als u dan nog vragen heeft, stel deze aan de persoonlijk begeleider van uw kind/familielid.