Update 20 januari 2022

Het is de afgelopen weken duidelijk geworden dat omikron zich ook in Nederland zeer snel verspreidt. Toch zijn vanaf vrijdag 14 januari landelijk een paar versoepelingen ingegaan. Dit betekent voor Prinsenstichting:

• Quarantaineregels: de landelijke versoepeling van deze regels voor burgers geldt helaas niet 1 op 1 voor cliënten en medewerkers in zorginstellingen. We moeten wachten op de adviezen van het RIVM en de brancheverenigingen. We willen dit namelijk zorgvuldig uitwerken.
  • Dagbesteding / vervoer: het vervoersbedrijf blijft de reguliere ritten woon – werk uitvoeren. Hierdoor kan de dagbesteding gewoon doorgaan. Externe cliënten blijven welkom. Als zij zelf geen gebruik willen maken van onze dagbesteding, kunnen zij contact opnemen met de betrokken locatie. Er is een vervoersregeling van toepassing.
  • Sportactiviteiten: zijn weer mogelijk - onder voorwaarden - nu ook buiten Prinsenstichting.
  • Bezoekregeling: om cliënten te beschermen, mogen zij maximaal vier bezoekers per dag ontvangen. Voor kwetsbare cliënten en individuele ongevaccineerden kan de driehoek (cliënt - verwant - persoonlijk begeleider) kiezen voor minder bezoek. We vragen bezoekers vooraf met de begeleiding te overleggen. Het volgen van de basisregels tijdens het bezoek is weer extra belangrijk.
  • Contactberoepen: de kapper en pedicure kunnen hun werk weer uitvoeren - onder voorwaarden. Cliënten kunnen hiervan weer gebruik maken. Onze 'regeling contactberoepen' voor bezoek van de kapper/pedicure op onze woningen is vervallen.
  • Basisregels: de 5 basisregels, ook als mensen gevaccineerd zijn, blijven onveranderd: hygiëne, ventileren, testen, afstand houden en het mondkapje dragen.

Op deze pagina leest u meer informatie voor ouders/verwanten en vrijwilligers van Prinsenstichting.

Overzichtskaart

Overzichtskaart - Basisregels blijven belangrijk (18 januari 2022)

Vraag & Antwoord

Vraag & Antwoord voor publiek (19 januari 2022)

Informatie over het coronavirus voor cliënten

• Website Corona Steffie, Steffie legt in eenvoudige taal uit waar corona is. (Prinsenstichting is niet verantwoordelijk voor de actualiteit van Steffie)

Algemene brieven aan verwanten / vrijwilligers

> Klik op de afbeelding hieronder voor de algemene brieven aan verwanten en vrijwilligers

Bezoek

> Klik op de afbeelding hieronder voor de regeling over 'Bezoek'.

Dagbesteding / vervoer

> Klik op de afbeelding hieronder voor de regeling over 'Vervoer'.

Prinsenstichting in het nieuws

• "De gezondheidszorg heeft het zwaar. Maar het blijft het mooiste vak van de wereld!”, laat onze collega (en spoken-word-artiest) Levi Noë weten aan het Noordhollands Dagblad, NH Nieuws en Hart van Nederland. Bekijk het fragment hier.

Vragen?

Heeft u vragen over het coronavirus dan kunt u veel én actuele informatie vinden op de website van de rijksoverheid of bel 0800-1351 (tussen 8:00 en 20:00 uur).

Kunt u daar het antwoord niet vinden en heeft u een vraag met betrekking tot coronavirus en Prinsenstichting? Bekijk dan eerst onze veelgestelde vragen & antwoordenlijst (zie hierboven). Als u dan nog vragen heeft, stel deze aan de persoonlijk begeleider van uw kind/familielid.