Update 24 maart 2020, 14.00 uur

Het Coronavirus houdt Nederland behoorlijk in de greep. Bij Prinsenstichting volgen we de ontwikkelingen en de landelijke richtlijnen van het RIVM en de GGD. Op deze pagina leest u over de preventieve maatregelen die wij nemen om de risico’s van het coronavirus zoveel mogelijk te beperken. Hier hebben we elkaar bij nodig.

De ontwikkelingen aangaande het Coronavirus volgen elkaar snel op. Daarom delen we ook hier de meest actuele informatie voor ouders/verwanten en vrijwilligers. We hebben ook een veelgestelde vragen & antwoordenlijst beschikbaar.

Brieven en informatie

Brief aan eerste contactpersonen (17 maart)
Brief aan vrijwilligers (17 maart)

Veelgestelde vraag & antwoord
Vragen & Antwoorden (24 maart)

Wat doen wij zoal?

We passen de beschikbaarheid van onze diensten en samenstelling van dagbestedingsgroepen aan.
Momenteel is ook bezoek van familie/verwanten, vrijwilligers en anderen niet toegestaan op onze locaties. Ook andersom geldt dat cliënten niet op bezoek mogen bij familie, vrienden etc. We beperken op deze manier zoveel mogelijk de uitwisseling tussen de woning en de buitenwereld.

We attenderen onze medewerkers, vrijwilligers en verwanten verder op de noodzaak om hygiëneaspecten in acht te nemen, zoals:

• regelmatig handen wassen (minimaal 30 seconden) met zeep
  • hoesten en/of niezen in de elleboogholte
  • gebruik van papieren zakdoeken
  • géén hand geven / géén drie zoenen of knuffelen
  • zoveel mogelijk afstand houden van ca. 1,5m

Uitleg in video
International Kids Concepts heeft een (Engelstalig) filmpje ontwikkeld. Deze video geeft een eenvoudige uitleg over het Coronavirus, de symptomen en hoe de verspreiding van het virus kan worden tegengegaan.

Vragen?
Heeft u vragen over het coronavirus dan kunt u veel én actuele informatie vinden op de website van de RIVM: https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoorden of bel 0800-1351 (tussen 8:00 en 20:00 uur).

Kunt u daar het antwoord niet vinden en heeft u een vraag met betrekking tot coronavirus en Prinsenstichting? Bekijk dan eerst onze veelgestelde vragen & antwoordenlijst (zie hierboven). Als u dan nog vragen heeft, stel deze aan de persoonlijk begeleider van uw kind/familielid.