Momenteel is de verbouwing van het DAC kind & jeugd Volendam in volle gang. Prinsenstichting krijgt de beschikking over twee lokalen voor 9 kinderen. We hopen in september 2020 te kunnen starten.

Eén lokaal wordt ingericht als rust- en snoezelruimte. In de omheinde tuin is een speeltoestel, een zitje en een jeu de boules baan aanwezig. Het DAC kind & jeugd Volendam is van maandag t/m vrijdag geopend van 9.00 – 16.00 uur waarbij er twee cliëntactiviteitenbegeleiders op de groep aanwezig zijn. Bijzonder is dat het DAC kind & jeugd Volendam ook in vakantieperiodes geopend is.

Mooie balans tussen inspanning en ontspanning
Gedurende de dag worden er diverse vormen van activiteiten aangeboden. Denk bijvoorbeeld aan koken, spelen, knutselen, spelletjes doen, snoezelen etcetera. Het DAC kind & jeugd Volendam is geen behandelcentrum maar het stimuleren van zelfstandigheid en zelfredzaamheid is wel een belangrijk onderdeel van de dagelijkse activiteiten. Samen met ouders/verzorgers van het kind wordt bepaald welke ondersteuning wenselijk is. Het DAC kind & jeugd Volendam biedt ook een aantal activiteiten buiten de deur aan. Zo zijn er afspraken gemaakt met het zwembad en wordt er gebruik gemaakt van de sportzalen van sporthal De Opperdam.

Veelgestelde vragen

Prinsenstichting kent meerdere mogelijkheden voor tijdelijke opvang. Bekijk hier de opvangvormen.

Onze zorgconsulenten van Bureau Cliëntondersteuning kijken graag samen met jou welke ondersteuning thuis mogelijk is. Bel gerust naar (0299) 459 334 of gebruik het contactformulier.