25 november; Première film 'Welkom bij Prinsenstichting!'

15 november 2018 -

Ter gelegenheid van het 40-jarig bestaan heeft Prinsenstichting in samenwerking met Cultuurhuis Wherelant de indrukwekkende film gemaakt ‘Welkom bij Prinsenstichting’. Daarnaast is er een prachtig boek met allerlei foto’s en gedichten gemaakt.

Op diverse locaties zijn zoveel mogelijk cliënten betrokken om in twee workshops meer te leren over acteren. De ideeën uit deze bijeenkomsten vormden de basis voor de scènes in de film. Van integratie in de wijk tot ouderparticipatie en van gastvrijheid tot de liefde. Daarop volgden de draaidagen. Als echte filmsterren kregen alle acteurs toepasselijke kostuums en visagie, waarna alles in beeld werd gebracht door een professionele filmcrew. De losse sketches zijn tot slot aan elkaar geregen in een studiosetting. Het is een film geworden voor en door Prinsenstichting, waarbij iedereen welkom is.

Parelketting van gedichten
Het boek is gevuld met foto’s van de workshops en de filmdagen. De bewoners van Prinsenstichting zijn uitgenodigd om hun verhaal te vertellen. Wat beleven ze, wat zijn hun dromen en welke rol spelen zij in de maatschappij? Op hun eigen manier uiten zij zich door middel van eenvoudige beeldtaal, gebaren of lichaamsbewegingen. Taaldocenten van Cultuurhuis Wherelant zijn op bezoek geweest bij diverse locaties van Prinsenstichting en bij mensen thuis. Samen worden de gedichten geschreven, herschreven en voorgelezen. Met dit proces is een parelketting van gedichten geregen.

De première van deze bijzondere film vindt plaats op zondag 25 november om 11.00 uur bij Vue Purmerend, Geulenstraat 1, 1441 RX Purmerend.

Het programma is als volgt:
11.00 uur - Ontvangst
11.20 uur - Naar de bioscoopzaal
11.30 uur - Welkomstwoord en korte inleiding
11.45 uur - Start film ‘Welkom bij Prinsenstichting’ en Making of
12.45 uur - Drankje in de foyer
13.30 uur - Einde

Wil jij erbij zijn?
Geef je dan op via S.vanhouten-tijsen@prinsenstichting.nl
Doe dit snel, want er is beperkt plaats.

Let op: Aanmelden is noodzakelijk!