Coming Out Dag bij Prinsenstichting

02 oktober 2018 -

Donderdag 11 oktober wordt de nationale Coming Out Dag gevierd. Deze ‘Kom Uit De Kast Dag’ herinnert ons er aan dat het de normaalste zaak van de wereld zou moeten zijn om gewoon jezelf te kunnen zijn, sociaal geaccepteerd te worden en om je veilig te voelen, waar dan ook.  De regenboogvlag symboliseert dit voor LHBT’s. In veel gemeentes wordt deze vlag gehesen om die boodschap gezamenlijk kracht bij te zetten. Een zichtbare aanmoediging van de gemeenten voor LHBT-inwoners zelf, maar ook voor alle inwoners en organisaties om zich daarvoor in te zetten.

Ook de gemeente Purmerend hijst op 11 oktober de regenboogvlag. Daarnaast wordt ook bij veel andere organisaties, waaronder Prinsenstichting, de vlag gehesen. De gemeente Purmerend heeft in samenwerking met Spurd een Amerikaanse schoolbus geregeld die langs de deelnemende locaties rijdt. DJ Rob Hukema en zangeres DANA zorgen voor de muzikale omlijsting tijdens het hijsen van de regenboogvlag om 13.00 uur bij het dienstencentrum van Prinsenstichting, Kwadijkerpark 8. Ook worden er diverse toespraken gehouden.

Ben jij erbij?