Horecatraining Prinsenstichting erkend door Boris Baan

25 februari 2019 -
De horecatraining van Prinsenstichting, gegeven via No Limits, is officieel erkend door Boris Baan. Dit betekent dat je als deelnemer een praktijkverklaring krijgt voor iedere module die je afrondt, bijvoorbeeld snijtechniek of hospitality. De deelnemer kan met zijn verklaring aan anderen laten zien wat zijn mogelijkheden zijn. De verklaringen worden door de brancheorganisaties erkend als een bewijs van vakbekwaamheid. Prinsenstichting stelt de horecatraining beschikbaar aan andere gehandicaptenorganisaties die daar gebruik van willen maken.

Rob Benjamin (horecatrainer) vertelt: “Ik heb de basistraining geschreven voor deelnemers die hun talent in de horeca willen ontwikkelen. De horecatraining VPP (vertrouwen, plezier en prestatieprogramma voor horeca) is ontstaan vanuit de ervaringen in de horecagelegenheden van Prinsenstichting. De training is erkend door de Boris Baan horecabond en daar ben ik trots op! Ik heb de koks en cliëntbegeleiders opgeleid zodat zij de training kunnen geven. Deelnemers oefenen per onderdeel, ronden dat af en oefenen een volgend onderdeel. Denk aan snijtechniek, hospitality, controlemiddelen om hygiënisch te werken (HACCP) en in een groepsproces werken. Deelnemers kunnen meelopen in een horecabedrijf zoals het Grand Cafe Heel Europa en Brownies & downieS of op andere leerwerkplekken zoals de Westerkoogweg (Koog aan de Zaan) en het personeelsrestaurant aan de Kwadijkerpark (Purmerend). Deelnemers die alle modules hebben gehaald, gaan met een jobcoach naar een horecagelegenheid. Dan kunnen zij ervaren of de horeca echt iets voor hen is. Daarna kunnen deelnemers een vervolgtraining volgen zoals kok, bediening of banket. Zij lopen stage en wie weet is doorgroeien naar een baan mogelijk. Ik hoop dat door het volgen van modules meer deelnemers hun talent voor horeca kunnen ontwikkelen!”

Horecatraining Prinsenstichting