Informatiebijeenkomst gemeenteraadsverkiezingen Purmerend druk bezocht

08 maart 2018 - Stem jij ook?

Op dinsdagavond 6 maart was de kantine van het gemeentehuis in Purmerend vol. Ruim dertig mensen met een beperking en tien politici gingen met elkaar in gesprek over de gemeenteraadsverkiezingen.

Na een korte presentatie over wat de gemeenteraad doet en hoe je moet stemmen, werd er een speeddate gehouden tussen de deelnemers en afgevaardigden van de partijen. De politici en bezoekers stelden elkaar vragen over wonen, veiligheid, zorg, sport en vervoer. Bijzondere vragen waren er over het starten van een eigen bedrijf, wonen in de Kleine Weere, trouwen met behoud van een uitkering, verlichting langs de wegen en de disco bij de Mac.

Na de speeddate werd er een oefenstemronde gehouden. Voor velen nog een vraag: ‘op welke partij stem je?’ En ‘waar staat mijn partij op het formulier?’ Hulp bij het invullen was bij sommige stemmers nodig, met toestemming van de voorzitter van het stembureau.

De uitslag van de oefenronde was:

GroenLinks 10 stemmen

Stadspartij 05 stemmen

D’66 04 stemmen

SP 04 stemmen

AOV 03 stemmen

Leefbaar Purmerend 02 stemmen

VVD 01

PvdA 01

PVV 01

De organisatoren van de avond, Prodemos, MEE Amstel en Zaan, Odion en Prinsenstichting, kijken terug op een geslaagde avond!

Presentator van het politiek lokaal vertelt

Speeddaten met politici

Biljet in de stembus