‘Met Gentle Teaching konden we uithuisplaatsing voorkomen’

13 mei 2019 - verhaal in Zorgvisie
Haar 17-jarige tweeling kon moeder Roelie Beuker nog maar moeilijk aan. Dankzij de Gentle Teaching-methode is escalatie voorkomen en hebben moeder en de jongens weer wat meer lol.

Roelie Beuker kon twee jaar geleden haar 17-jarige tweeling kon nog maar moeilijk aan. De jongens zaten op een praktijkopleiding, maar durfden niet meer naar school. Ze werden gepest, hoorden stemmen, waren angstig, dreigden met zelfmoord en bedreigden ook haar. In die tijd overleed ook hun oma, die Roelie hielp met de opvoeding sinds vader hen verliet toen de tweeling 5 was. De situatie in het gezin dreigde te escaleren.

Roelie, Floris van de Kamer (mentor Gentle Teaching) en Anita Kuiper (intensief orthopedagogisch gezinsbehandelaar) vertellen hun verhaal in Zorgvisie. Dit is het tweede verhaal in een reportage over Gentle Teaching. Prinsenstichting is trots dat zij hun verhaal willen delen en dat Zorgvisie hen hiervoor de ruimte geeft!

Klik hier voor het artikel.