Prinsenstichting in magazine Markant

22 juni 2018 -
In de laatste editie van Markant (magazine van Vereniging Gehandicapten Nederland) komen een persoonlijk begeleider en arts verstandelijk gehandicapten aan het woord over twee verschillende onderwerpen:

Reactie van Wietse Smit
Wietse Smit (senior begeleider en coach in De Schar) reageert via de website van de VGN op een artikel van Chiel Egberts (driehoekdeskundige). "Ik denk dat in veel gevallen bij lvb-jongeren wordt vergeten dat het onze bedoeling is om te helpen waar nodig, en loslaten waar het kan." Lees hier zijn gehele reactie: https://www.vgn.nl/artikel/26680

Wietse reageert op het artikel dat in Markant 2 verscheen. Chiel Egberts (driehoeksdeskundige) vertelt hierin dat de zorg lang gericht was op autonomie en zo aangeleerde autonomie in de hand werkte. Het artikel van Chiel Egberts kun je hier lezen: https://www.vgn.nl/artikel/26510

WaihonaPedia
Sylvia Huisman (AVG) vraagt aandacht voor WaihonaPedia. Via dit platform kunnen online gegevens over ontwikkeling, gedrag en gezondheid van mensen met een zeldzame aandoening worden verzameld. Wereldwijd vullen ouders gedurende het opgroeien van hun kinderen vragenlijsten in. Deze gegevens bij elkaar vormen een schat aan informatie voor betrokken ouders en onderzoekers. Lees hier meer over WaihonaPedia