Regionale aftrap ‘Nederland Onbeperkt’ succes

08 juni 2017 -

Vanmorgen organiseren Odion en Prinsenstichting samen een regionale aftrap van de nationale campagne ‘Nederland Onbeperkt’. Ruim 60 cliënten, begeleiders en relaties zijn aanwezig om hieraan mee te doen.

Hoe ziet de aftrap eruit?

Aangezien Odion en Prinsenstichting met name in de regio Zaanstreek en Waterland actief zijn, zijn we op beide plekken gestart. Odion verzamelde zich op het Stadhuisplein in Zaandam en Prinsenstichting in de Breedstraat in Purmerend. Net als bij de landelijke aftrap, stelden zij de volgende vraag aan de genodigden en voorbijgangers: ‘Wat betekent voor u Nederland Onbeperkt?’. Op een groot bord zijn de antwoorden verzameld. Na een uur vertrok het gezelschap vanaf beide plekken met een markante bus richting Wijdewormer. Tijdens de busrit ging het gezelschap met elkaar in gesprek over Nederland Onbeperkt. De twee groepen ontmoetten elkaar in restaurant Het Heerenhuis in Wijdewormer. Daar werden de borden uitgewisseld en een paneldiscussie gevoerd onder leiding van Johan van Ruijven (woordvoerder Nederland Onbeperkt) en Perez Dalloe (ervaringsdeskundige/panellid Nederland Onbeperkt). Vervolgens werden de genodigden met de bus teruggebracht naar de opstapplekken in Zaandam en Purmerend. We kijken terug op een succesvolle ochtend en hopen dat we hiermee de wensen van mensen met een beperking om Nederland Onbeperkt te maken, extra zichtbaar hebben gemaakt.

‘Nederland Onbeperkt’

Met deze campagne (zie ook www.nederlandonbeperkt.nu) geeft de gehandicaptensector mensen met een beperking een gezicht. De sector vraagt aandacht voor hun zorgen, belangen en rechten en dat zij dezelfde kansen zouden moeten hebben op een baan, opleiding en woning als mensen zonder beperking.

Volwaardig participeren

Mensen met een beperking in hun kracht zetten, is een continu proces. Odion en Prinsenstichting ondersteunen op professionele wijze dit proces tijdens het dagelijks leven, zodat zij volwaardig kunnen participeren in de samenleving. Deze regionale aftrap is een van de vele manieren om hen meer zichtbaar te maken. Bij deze aftrap vinden we het belangrijk dat verschillende ketenpartners vertegenwoordigd zijn, zoals het bedrijfsleven, woningbouwcorporaties, onderwijs en gemeenten. Samen maken we kenbaar dat iedereen, wel of niet beperkt, volwaardig mee kan doen binnen de samenleving met dezelfde kansen.

Reactiebord Nederland Onbeperkt - ZaandamDiscussie Nederland Onbeperkt

Cliënt reageert - discussie Nederland OnbeperktDiscussie Nederland Onbeperkt 8 juni