Stem jij ook?

06 maart 2018 - Geslaagde informatiebijeenkomst over gemeenteraadsverkiezingen in Zaandam

Maandagavond 5 maart was er een hele zinvolle en gezellige avond in de raadszaal van Gemeente Zaanstad. De zaal zat vol met mensen met een verstandelijke beperking en mensen van 11 politieke partijen.

Door Henri van Wezel van ProDemos werd er eerst aandacht besteed waarom je kunt stemmen en hoe je moet stemmen. Daarna was er genoeg ruimte om met elkaar in gesprek te gaan over zelf ingebrachte onderwerpen. Er is onder andere aandacht gevraagd voor gevaarlijke verkeersituaties in Krommenie, de problemen rondom het AOV (algemeen openbaar vervoer) en dierenwelzijn.

Het advies van de politici was om vooral het hele jaar door te laten weten wat de  zorgen zijn. Ze willen dit graag horen. Iedereen is elke donderdagavond welkom in de raadzaal om in te spreken, maar het kan ook door direct contact op te nemen. Er zijn zelfs adresgegevens uitgewisseld.

Aan het einde van de avond is er ook echt gestemd. Het was een gelijke uitslag voor de Partij voor de Dieren en Partij voor de Ouderen.

De organisatoren van Prinsenstichting, Odion en MEE Amstel en Zaan zijn zeer tevreden en hopen dat het maken van een keuze op 21 maart een stukje gemakkelijker is geworden na deze avond!

Informatiebijeenkomst verkiezingen Zaandam3

Infobijeenkomst verkiezingen Zaandam2