Een baan in de zorg? Laat je inspireren

Vijf collega’s doen mee aan de landelijke campagne ‘Ik zorg’. Hun verhalen en foto’s zijn te vinden op  www.ontdekdezorg.nl. Zij vertellen waarom zij voor een baan in de zorg hebben gekozen. Laat je door hen inspireren!

Doel van de campagne 'Ik zorg'

Op 1 november 2018 is de landelijke campagne ‘Ik zorg’ gestart om meer mensen te interesseren voor een baan in zorg en welzijn. De sector Zorg en Welzijn heeft de komende jaren veel extra mensen nodig. Het is belangrijk dat meer mensen kiezen voor een loopbaan in zorg of welzijn en deze ook blijven voortzetten. De campagne wordt zichtbaar via tv-spots, busabri’s, bioscoopspotjes, social media en de website www.ontdekdezorg.nl

Hart voor de zaak, passie voor de cliënt

Voor magazine Klinker interviewen we iedere editie één of meer medewerkers over hun werk bij Prinsenstichting. Of we lopen een dagje met ze mee. Zo krijg jij een kijkje in de keuken en lees je waarom zij zo bevlogen zijn. Een greep uit de artikelen:

Jerzy_Bij dit prachtige werk zit het in kleine dingen

Khalid_lef en humor als ingrediënt

Fouzia_Mee helpen aan een beter leven

Belevingstuin_fijne sfeer voor cliënten en begeleiders

Een kijkje bij Bureau Cliëntondersteuning

Carla_Klik met doelgroep was er meteen

Verhaal van begeleider Niels Rem in vakblad Sociaal Werk

Voor het vakblad Sociaal Werk is Niels Rem (senior begeleider crisisinterventieteam) geïnterviewd. Hij vertelt waarom je in je werk moet blijven reflecteren, hoeveel er iedere dag te leren valt en wat een geweldig mooi vak hij heeft.

Lees hier het verhaal van Niels

Of bekijk deze site voor meer inspiratie!