Leerlingplaatsen

Wil jij de opleiding Begeleider Gehandicaptenzorg niveau 3 (BG3) volgen?
Prinsenstichting heeft een samenwerkingsverband met het Regio College Purmerend  en heeft 10 tot 20 leerlingplaatsen tot haar beschikking. De startdatum van de opleiding is 1 september 2019. De lesdag is op dinsdag van 8.30-17.00 uur.

Mail je sollicitatiebrief met cv en kopie van je diploma naar opleiding@prinsenstichting.nl
Als je het sollicitatiegesprek positief afrondt, meld je jezelf digitaal aan bij het Regio College Purmerend. Zodra de
 intakeprocedure op school is afgerond ben je toegelaten tot de opleiding en kun je als leerling aan de slag.

Het contract

Ben jij nog niet bij Prinsenstichting werkzaam dan krijg je een leer-arbeidsovereenkomst van 28 uur aangeboden. Deze overeenkomst is voor de duur van de opleiding (3 jaar) met de nadrukkelijke intentie om na het behalen van het diploma een overeenkomst voor onbepaalde tijd aan te gaan. Met medewerkers die al een dienstverband hebben bij Prinsenstichting maken we individuele afspraken onder welke condities de opleiding wordt gevolgd.

Het leerlingensalaris conform de cao gehandicaptenzorg
Bij een full time dienstverband (36 uur per week) is dit:
1e praktijkleerjaar € 1259,=
2e praktijkleerjaar € 1512,=
3e praktijkleerjaar € 1761,=
4e praktijkleerjaar € 1886,=
Ben je ouder dan 22 jaar dan komt je in aanmerking voor het minimumloon.

T
oelatingseisen
Om toegelaten te worden tot de opleiding dien je in het bezit te zijn van:
- MBO niveau 2
- VMBO kader-, gemengde of theoretische leerweg
- VBO met alle vakken op C- of D-niveau
- Overgangsbewijs van 3 naar 4 HAVO
- Een gelijkwaardig ander diploma

In de opleiding zitten verplichte onderdelen als Nederlands, Rekenen, Engels, Burgerschap. De leerling mag per lesdag 4 uur in werktijd volgen. Prinsenstichting betaalt de kosten voor leermiddelen, schoolgeld, boeken en licenties.

eer weten?
Heb je nog vragen of wil je meer weten? Neem dan contact op met de afdeling Opleidingen van Prinsenstichting via: opleiding@prinsenstichting.nl of bel naar (0299) 459 411/412.

Je kunt ook contact opnemen met het Regio College Purmerend, Spinnekop 1, 1444 GN in Purmerend via 0299 418 222.