Vrijwilliger bij Prinsenstichting

Wil jij iets doen voor je medemens? En heb jij affiniteit voor mensen met een verstandelijke beperking? Kom dan onze ploeg vrijwilligers versterken. Vrijwilligers zijn onmisbaar geworden voor veel cliënten van Prinsenstichting. Vrijwilligerswerk is er dan ook in vele soorten en maten. Er zit vast wel iets voor jou tussen.

Vrijwilliger van een cliënt

Wekelijks op de koffie of een spelletje doen? Af en toe samen naar het museum? Misschien heb je een gedeelde hobby als vissen, vliegtuigen spotten of voetbalwedstrijden kijken? Veel cliënten vinden het gezellig om samen met jou iets te doen. Samen spreken jullie af hoe vaak, waar en wat jullie gaan doen. Uiteraard hangt dit helemaal af van wat de cliënt wil en wat jij kunt bieden. De minimumleeftijd voor deze vorm van vrijwilligerswerk is 21 jaar.

Vrijwilliger van een locatie

Je kunt er ook voor kiezen om vrijwilliger van een groep cliënten op een locatie te worden. Je gaat dan bijvoorbeeld mee met uitstapjes of je helpt tijdens een spelletjesavond op een woonlocatie. Maar je kunt ook helpen bij verschillende activiteiten op de dagbestedingslocaties. Er is vast wel iets wat je aanspreekt. De minimumleeftijd voor deze vorm van vrijwilligerswerk is 17 jaar.

Vrijwilliger tijdens activiteiten

Er worden tal van activiteiten georganiseerd voor onze cliënten, denk aan zwemmen en wandelen of clubs als dansen, bloemschikken of voetballen. Maar ook jaarlijkse feesten als het zomerfeest en de carnaval. Cliënten kijken daar vaak al maanden van te voren naar uit. Ook hierbij ben jij als vrijwilliger meer dan welkom om cliënten een onvergetelijke dag te bezorgen. De minimumleeftijd voor deze vorm van vrijwilligerswerk is 17 jaar.

Zit er iets voor je bij?

Op de vacaturepagina staan verschillende vacatures voor vrijwilligers. Kijk eens rustig rond tussen de verschillende mogelijkheden. Zit er direct wat voor je tussen, dan kun je direct reageren via sollicitatieformulier. Wil je graag eerst wat meer informatie? Dat kan ook. Vul je gegevens in op het sollicitatieformulier. Dan nemen we contact met je op.

Beloning

Vrijwilligers zijn voor Prinsenstichting en haar cliënten van onbetaalbare waarde. Om jou als vrijwilliger te bedanken, biedt Prinsenstichting:

• Drie maal per jaar het magazine Klinker
  •  Een uitnodiging voor het jaarlijkse vrijwilligersfeest
  • Een attentie of cadeau bij jubilea
  • Reiskosten-, onkosten- en eventuele vrijwilligersvergoedingen

De grootste waardering komt nog altijd voort uit de reacties van de cliënt(en). Een tevreden blik, stralende ogen, een korte glimlach, een schaterlach of een arm om je heen: het zijn de kleine dingen die vrijwilligerswerk zo waardevol maken!