Twee keer per jaar, in de maanden februari en september, start de opleiding Begeleider Gehandicaptenzorg niveau 3 (BG3) aan het Regio College in Purmerend. De leerlingplaatsen van februari 2020 zijn inmiddels vergeven maar vanaf september 2020 hebben wij weer 15 leerlingplaatsen beschikbaar. Aan het eind van het eerste schooljaar wordt gekeken of je doorgaat op niveau 3 of overstapt naar niveau 4. Iets voor jou? Solliciteren kan altijd!

Wil jij voor een leerlingplaats in aanmerking komen?

• Mail je sollicitatiebrief met CV en een kopie van je diploma naar opleiding@prinsenstichting.nl
  • We maken vervolgens een selectie uit de kandidaten die zich hiervoor hebben aangemeld. Zij komen op sollicitatiegesprek.
  • Als je het sollicitatiegesprek positief afrondt, meld je jezelf digitaal aan bij het Regio College Purmerend.
  • Zodra de intakeprocedure op school is afgerond ben je toegelaten tot de opleiding en kun je als leerling bij Prinsenstichting aan de slag.

Opleiding

In de opleiding zitten verplichte onderdelen, zoals Nederlands, Rekenen, Engels en Burgerschap. De leerling mag per lesdag 4 uur in werktijd volgen.
Prinsenstichting betaalt de kosten voor leermiddelen, schoolgeld, boeken en licenties.

Overeenkomst

Ben jij nog niet bij Prinsenstichting werkzaam? Dan krijg je een leer-arbeidsovereenkomst van 28 uur aangeboden. Deze overeenkomst is voor de duur van de opleiding (3 jaar) met de nadrukkelijke intentie om na het behalen van het diploma een overeenkomst voor onbepaalde tijd aan te gaan.

Werk je al bij Prinsenstichting? Dan maken we individuele afspraken onder welke condities je deze opleiding kunt volgen.

Wat ga je verdienen?

Het leerlingensalaris is conform de lopende CAO Gehandicaptenzorg. Bij een full time dienstverband (36 uur per week) is dit:
1e praktijkleerjaar € 1259,-
2e praktijkleerjaar € 1512,-
3e praktijkleerjaar € 1761-
4e praktijkleerjaar € 1886,-

Ben je ouder dan 22 jaar dan kom je in aanmerking voor het minimumloon.

Toelatingseisen

Om toegelaten te worden tot de opleiding, heb jij:

• MBO niveau 2
  • VMBO kader-, gemengde of theoretische leerweg
  • VBO met alle vakken op C- of D-niveau
  • Overgangsbewijs van 3 naar 4 HAVO