Als school of werk voorbij zijn, is het tijd voor hobby's en activiteiten waar je andere mensen kunt ontmoeten. Je kunt een hobby uitoefenen in clubverband en deelnemen aan activiteiten bij Prinsenstichting. Zo zijn er maandelijks workshops of is er live muziek in het Eetcafé.

Vakantie

Genieten van een vakantie met gezellige gezamenlijke activiteiten en uitstapjes. Dat wil jij toch ook? Zomers organiseert Prinsenstichting vakanties voor jou en andere jongvolwassenen. Tijdens deze vakantie is er altijd wat te doen: zwemmen, uitstapjes of fijn samen een watergevecht houden. Kortom, een vakantie om nooit te vergeten. Uiteraard onder begeleiding en met de zorg die jij nodig hebt. Je ouders hebben dan thuis even de handen vrij en wat meer tijd voor elkaar of voor je broer(s) of zus(sen).

Zwembad

In activiteitencentrum de Parel hebben wij een bijzonder therapiebad. De bodem kan bewegen, zodat verschillende dieptes ingesteld kunnen worden (tot 1.80 meter). Daarnaast is er een liftinstallatie aanwezig, zodat je als je niet mobiel bent, in en uit het water getild kan worden. Er zijn vele zwemhulpmiddelen en speelmaterialen beschikbaar. Iedereen kan zo genieten en ontspannen in het water.

Aangepaste sportzalen

Wil je graag bewegen in een veilige omgeving? Dat kan in onze sportzalen. Er is een grote gymzaal, een luchtkussenzaal en een zachte speelruimte. Binnen Prinsenstichting kun je begeleid bewegen binnen dagbesteding en/of in je vrije tijd. Er zijn allerlei mogelijkheden. De één kan meer dan de ander en een partijtje voetbal is natuurlijk heel wat anders dan heerlijk gewiegd worden op het luchtkussen. De luchtkussenzaal en zachte speelruimte zijn voorzien van plafondtilliften.

Begeleiding bij sportverenigingen

Als je wilt sporten bij een sportvereniging en je hebt begeleiding nodig, dan zoeken we naar mogelijkheden om dat voor elkaar te krijgen. We werken samen met Spurd om steeds meer mogelijk te maken.

Sportlessen

Wil je meer bewegen? Dat kan bij Prinsenstichting. Er zijn verschillende mogelijkheden om onder begeleiding te bewegen.
Zo kun je bewegen om te beleven en spelenderwijs leren maar ook bewegingsonderwijs en sporten in je vrije tijd (zoals bijvoorbeeld judo, aerobic of duiken) zijn mogelijk.

Locaties

Activiteitencentrum Parel

Kwadijkerpark 6 1444 GN Purmerend

AC Parel is een activiteitencentrum waar dagbesteding wordt gegeven aan mensen met een matig tot ernstig verstandelijke beperking en/of autisme. Ook ons bijzondere zwembad vind je in AC Parel.