Aan behandelcentrum Schar 7 vind je ons dagbehandelingscentrum. Alle jongeren wonend aan de Schar kunnen hier voor het volgen van dagbesteding terecht.

Zo zijn er twee creatieve groepen waar o.a. met papier gewerkt wordt. Ook is er een houtlokaal en een afdeling tuin. Verder worden er diverse arbeidsmatige projecten uitgevoerd.

Op de creatieve groepen werken we met papier en maken bijvoorbeeld kaarten. Er is volop ruimte om binnen en buiten te spelen.
We hebben ook een afdeling tuin waar je naar hartenlust kunt grasmaaien, wieden, zaaien of gewoon lekker kunt zijn. In het voorjaar zijn we bezig met het zaaien van groente, fruit en bloemen dat we daarna met veel plezier oogsten.

In het houtlokaal kunnen we diverse dingen maken van hout. Te denken valt aan een vogelhuisje of een plantenbak. Maar er kan ook gewerkt worden aan een zelf ingebracht idee onder begeleiding. Hout kloven en zagen.

Er is een sportzaal waar diverse fitnessapparaten staan en waar onder begeleiding wordt gesport. Tevens staat er een springkussen.

Ook worden er arbeidsmatige opdrachten uitgevoerd voor externe opdrachtgevers waarmee de jongeren een zakcentje kunnen verdienen. Hier wordt gewerkt aan het leren op tijd te komen, omgaan met pauze en werktijden, omgaan met de spullen van een ander, het werken voor een ander en samenwerken. Daarnaast zijn er diverse projecten buitenshuis (participerende dagbesteding) waar jongeren werken, bijvoorbeeld in een zorgcentrum waar maaltijden rondgebracht worden en in een bloemenzaak waar boeketten worden bezorgd. Ook worden er vanuit het dagbehandelingscentrum diverse cursussen aangeboden.

Bij behandelcentrum De Schar helpen wij jou te groeien naar een eigen leven op een plek die past bij wat jij kunt en wilt.

Ga naar

Het hebben van werk of het volgen van dagbesteding geeft betekenis aan je dagelijkse leven.

Veelgestelde vragen

Prinsenstichting kent meerdere mogelijkheden voor tijdelijke opvang voor kinderen. Bekijk hier de opvangvormen. Ook is deeltijdverblijf mogelijk via Flexwonen

Onze zorgconsulenten van Bureau Cliëntondersteuning kijken graag samen met jou welke ondersteuning thuis mogelijk is. Bel gerust naar 088 513 23 61 of gebruik het contactformulier.