Bij Prinsenstichting zijn verschillende leerzame en uitdagende stageplekken. Voor uiteenlopende opleidingen. Wij bieden jou bij Prinsenstichting graag de mogelijkheid om praktijkervaring op te doen in de gehandicaptenzorg.

Brede mogelijkheden

Stagiaires van verschillende opleidingen zijn welkom, zoals:

• Entree-opleiding
    Enkele stageplaatsen die in overleg met docenten worden ingevuld
  • MBO-niveau 2
    Helpende,  Facilitaire dienstverlening

• MBO-niveau 3, 4
    (Persoonlijk) begeleider, Verpleegkundige, Verzorgende, Sport en bewegen, Facilitaire dienstverlening
  • HBO
    Sociaal Pedagogische Hulpverlening (SPH)/Social Work, Pedagogiek, Verpleegkunde (HBO V), Fysiotherapie, Logopedie
  • Universitair
    Master in de richtingen (of verwant) Pedagogische Wetenschappen, Orthopedagogiek en Psychologie, Arts VG

Wat verwachten wij van jou?

Je bent iemand die zich inzet om echt iets van de stage te maken. Ambitie en inzet zijn dus onmisbaar. Uiteraard is het belangrijk dat je respect hebt voor mensen met een verstandelijke beperking en er graag mee wilt werken.

Verder zien we graag dat je initiatief neemt en dat je vragen stelt. Je neemt geen genoegen met globale feedback, maar vraagt door: wat ging goed? Wat ging niet goed? Waarom? Het gebruik van een logboek is onmisbaar. We verwachten verder dat je informatie vanuit je opleiding direct doorgeeft aan je begeleider, denk aan stagemappen en dergelijke.

Kortom; wij verwachten:

• Ambitie
  • Inzet
  • Initiatief
  • Respect

Wat kun je van ons verwachten?

Bij Prinsenstichting staat de cliënt centraal. Er wordt ingespeeld op de individuele behoeftes van de cliënt. Deze worden per dag bekeken. Elke dag is dus anders. Als stagiaire neem je deel aan alle aspecten van een bepaalde groep of afdeling. Dit maakt je werkzaamheden heel afwisselend.

De werkbegeleider steekt tijd en energie in de begeleiding aan jou. Soms neemt een collega een deel van de begeleiding over. Naast je eigen werkplek krijg je de gelegenheid om ook op andere werkplekken binnen Prinsenstichting te kijken. Bovendien mag je, afhankelijk van je stageperiode, opleiding en eigen behoefte, deelnemen aan diverse interne scholingsmogelijkheden. Er kan vrijwel altijd aan de bijscholing deelgenomen worden. Denk hierbij aan: Medicatie, Epilepsie, Diabetes.

Kortom; wij bieden:

• Begeleiding