Ruim tien jaar geleden is Prinsenstichting begonnen met het ontwikkelen van nieuwbouw in het Kwadijkerpark in Purmerend. Dat was fase 1. Op dit moment is de bouw van fase 2 in volle gang.  Als alles volgens planning verloopt, verwachten we dat de nieuwe locaties eind 2020 klaar zijn en cliënten kunnen verhuizen.

Waar bouwen we?

De nieuwbouw komt in de noordpunt en in de hoek grenzend aan de Flevostraat. We bouwen ter vervanging van de oudbouw in Kwadijkerpark. Cliënten, ouders, verwanten en medewerkers worden betrokken om zoveel mogelijk mee te denken over de uitwerking en inrichting van de nieuwe locaties.

Wat bouwen we?

In de noordpunt komt een woonlocatie van 3 woonlagen voor ongeveer 55 cliënten inclusief de ziekenboeg en logeerplekken. Daarnaast komen er enkele dagbestedingsruimtes en het eetcafé. De locatie is ook in cottagestijl net zoals de andere moderne locaties in het Kwadijkerpark. Vanuit de locatie hebben cliënten zicht op de nieuwe Groene Hoek. Hier komen de kwekerij met moestuin en de belevingstuin. Maar ook de houtzagerij, boerderij en speeltuin. De gebouwen krijgen een landelijke stijl, die mooi past bij de cottagestijl van de woonlocatie. Buurtbewoners kunnen ook van de boerderij en speeltuin gebruik maken en biologische groente, planten of hout kopen.

Impressie

Op het terrein grenzend aan de Flevostraat, komen 2 woonlocaties voor ongeveer 80 cliënten. Allebei de locaties hebben 1 woonlaag en deels 2 woonlagen. De locaties worden ook in cottagestijl gebouwd maar rondom een binnenhof. De voorzieningen van Kwadijkerpark liggen dichtbij.

Viering eerste paal

De eerste paal werd geslagen door Sandra

Op vrijdag 24 mei 2019 werd de eerste paal geslagen door Sandra. Lees hier het persbericht of bekijk het filmpje op Facebook.

Vlag in top

Op donderdag 19 december 2019 bereiken we het hoogste punt. Om deze mijlpaal te vieren trakteren we de bouwers op pannenbier. Mark, die altijd bij de bouwplaatsen te vinden is, bedankte alle bouwmedewerkers persoonlijk en reikte de doosjes met 2 biertjes uit. Begin januari start de bouw van de derde locatie met vier dagbestedingsvoorzieningen. Lees er meer over in het persbericht.

KBK bouwgroep deelt oliebollen uit

KBK bouwgroep deelt op 31 december 2019 oliebollen uit aan cliënten en medewerkers van Kwadijkerpark. Iedereen die langs kwam kon genieten van een heerlijke oliebol en warme chocolademelk. Cliënten en medewerkers lieten het zich goed smaken. Voor iedereen die niet persoonlijk langs kon komen, was het ook mogelijk om een zak oliebollen mee te nemen. Goede actie van KBK bouwgroep, die de nieuwbouw ontwikkelt in Kwadijkerpark!

Bouw op schema

De bouwwerkzaamheden worden in Kwadijkerpark, ondanks corona, zoveel mogelijk volgens de ambitieuze planning toch uitgevoerd. Vanuit onze afdeling Bouw & Vastgoed wordt hier samen met de aannemers nog steeds op aangestuurd. De planning van een ambitieus bouwproces geeft altijd enige onzekerheid, de corona-situatie maakte dat helaas niet minder. Gelukkig kunnen we nu nog steeds melden dat we qua planning nog op koers liggen.

Bouw dagbestedingslocaties in volle gang
De werkzaamheden voor de bouw van vier kleine dagbestedingsgebouwen op locatie C is ook volop in uitvoering. We verwachten dat deze voorzieningen gelijktijdig met de overige nieuwbouw opgeleverd kunnen worden en dat cliënten en medewerkers deze nog voor de jaarovergang naar 2021 in gebruik kunnen nemen.

Voor de bouw en bijbehorende terreinwerkzaamheden zullen wij ter hoogte van locatie C soms de bouwhekken tijdelijk moeten verplaatsen. Inmiddels hebben we ook het kleine stukje grond formeel verworven van de gemeente. Deze overdracht was al veel eerder (in 2007) overeengekomen en is nu formeel uitgevoerd.