Ruim tien jaar geleden is Prinsenstichting begonnen met het ontwikkelen van nieuwbouw in het Kwadijkerpark in Purmerend. Dat was fase 1. Inmiddels is fase 2 van de nieuwbouw ontwikkeld in de noordpunt en in de hoek grenzend aan de Flevostraat. In februari zijn alle cliënten verhuisd vanuit de oude paviljoens naar hun nieuwe woning in hetzelfde park. De nieuwbouw is ter vervanging van de oudbouw in Kwadijkerpark.

Moderne locaties met voorzieningen dichtbij

In de noordpunt is een woonlocatie van 3 woonlagen voor ongeveer 55 cliënten inclusief de ziekenboeg en logeerplekken. Daarnaast zijn er in het pand enkele dagbestedingsruimtes en het eetcafé. De locatie is ook in cottagestijl net zoals de andere moderne locaties in het Kwadijkerpark. Vanuit de locatie hebben cliënten zicht op de nieuwe Groene Hoek. Hier zijn de kwekerij met moestuin en de belevingstuin te vinden. Maar ook de houtzagerij, boerderij en speeltuin. De gebouwen hebben een landelijke uitstraling, die mooi past bij de cottagestijl van de woonlocatie. Buurtbewoners kunnen ook van de boerderij en speeltuin gebruik maken en biologische groente, planten of hout kopen.

Op het terrein grenzend aan de Flevostraat zijn 2 gebouwen ontwikkeld voor ongeveer 80 cliënten. Allebei de locaties hebben 1 woonlaag en deels 2 woonlagen. De panden zijn ook in cottagestijl gebouwd maar rondom een binnenhof. De voorzieningen van Kwadijkerpark liggen dichtbij.

Ruim en huiselijk

In de nieuwe woningen hebben alle cliënten een kamer met een eigen badkamer of wordt een zorgbadkamer door 2 cliënten gedeeld. De woningen zijn ruimer en de indeling is huiselijk. De ingang van een woning komt direct uit op een gezamenlijke woonkamer. Links en rechts daarvan liggen de kamers van de cliënten. Rondom de gebouwen is veel ruimte met terrassen en tuinen. Alle voorzieningen voor mensen met een (zeer) ernstige (meervoudige) beperking zijn dichtbij. Dat levert een fijne bijdrage aan het welzijn van de cliënten.

We laten je graag een kijkje nemen in onze nieuwbouw in Kwadijkerpark. Via deze video’s nemen collega’s Ineke, Gerard, Miranda en Jordy je mee op een digitale rondleiding door de nieuwe woningen en dagbestedingslocaties van onze cliënten. Cliënten John en Jorrit onthullen de gebouwen. Ga je mee?

Wensen vervullen

Bij de bouw en inrichting is rekening gehouden met de behoeftes en wensen van cliënten met verschillende achtergronden. Er is zoveel mogelijk afgestemd met begeleiders en cliënten om hun wensen te vervullen. Daardoor hebben zij echt eigenheid in de woningen kunnen aanbrengen. Daarnaast zijn de gebouwen zo ingericht dat het voor medewerkers prettig is om er te werken. Het bieden van complexe zorg stelt hoge eisen aan de werkomgeving. We zijn trots dat door de inzet van alle betrokkenen de bouwplanning is gehaald binnen het beschikbare budget.

Ervaringsverhalen

In de kolom hiernaast kunt u verschillende ervaringsverhalen lezen van een verwant, een cliënt en betrokken medewerkers.

Viering eerste paal

De eerste paal werd geslagen door Sandra

Op vrijdag 24 mei 2019 werd de eerste paal geslagen door Sandra. Lees hier het persbericht of bekijk het filmpje op Facebook.

Vlag in top

Op donderdag 19 december 2019 bereiken we het hoogste punt. Om deze mijlpaal te vieren trakteren we de bouwers op pannenbier. Mark, die altijd bij de bouwplaatsen te vinden is, bedankte alle bouwmedewerkers persoonlijk en reikte de doosjes met 2 biertjes uit. Begin januari start de bouw van de derde locatie met vier dagbestedingsvoorzieningen. Lees er meer over in het persbericht.