Ruim tien jaar geleden is Prinsenstichting begonnen met het ontwikkelen van nieuwbouw in het Kwadijkerpark in Purmerend. Dat was fase 1. Op dit moment is de bouw van fase 2 in volle gang.  Als alles volgens planning verloopt, verwachten we dat de nieuwe locaties in 2021 klaar zijn en cliënten kunnen verhuizen.

Waar bouwen we?

De nieuwbouw komt in de noordpunt en in de hoek grenzend aan de Flevostraat. We bouwen ter vervanging van de oudbouw in Kwadijkerpark. Cliënten, ouders, verwanten en medewerkers worden betrokken om zoveel mogelijk mee te denken over de uitwerking en inrichting van de nieuwe locaties.

Wat bouwen we?

In de noordpunt komt een woonlocatie van 3 woonlagen voor ongeveer 55 cliënten inclusief de ziekenboeg en logeerplekken. Daarnaast komen er enkele dagbestedingsruimtes en het eetcafé. De locatie is ook in cottagestijl net zoals de andere moderne locaties in het Kwadijkerpark. Vanuit de locatie hebben cliënten zicht op de nieuwe Groene Hoek. Hier komen de kwekerij met moestuin en de belevingstuin. Maar ook de houtzagerij, boerderij en speeltuin. De gebouwen krijgen een landelijke stijl, die mooi past bij de cottagestijl van de woonlocatie. Buurtbewoners kunnen ook van de boerderij en speeltuin gebruik maken en biologische groente, planten of hout kopen.

Impressie

Op het terrein grenzend aan de Flevostraat, komen 2 woonlocaties voor ongeveer 80 cliënten. Allebei de locaties hebben 1 woonlaag en deels 2 woonlagen. De locaties worden ook in cottagestijl gebouwd maar rondom een binnenhof. De voorzieningen van Kwadijkerpark liggen dichtbij.

Viering eerste paal

De eerste paal werd geslagen door Sandra

Op vrijdag 24 mei 2019 werd de eerste paal geslagen door Sandra. Lees hier het persbericht of bekijk het filmpje op Facebook.