Van de 46 appartementen aan het Regioplein in Schagen zijn 9 appartementen beschikbaar voor Prinsenstichting. Deze appartementen zijn bestemd voor jongeren met een licht verstandelijke beperking die nu bij De Schar wonen maar klaar zijn met hun behandeling. Het initiatief wordt gesteund door de gemeente Schagen en de Wooncompagnie.

De appartementen zijn bedoeld als uitstroomwoning, waarbij jongeren worden gecoacht en ondersteund ter voorbereiding op zelfstandig wonen. De verwachting is dat zij met de juiste coaching en begeleiding de stap naar zelfstandig wonen kunnen maken. De bedoeling is dat deze jongeren na 1 tot 3 jaar doorstromen naar permanente woningen.

Veelgestelde vragen

Prinsenstichting kent meerdere mogelijkheden voor tijdelijke opvang voor kinderen. Bekijk hier de opvangvormen. Ook is deeltijdverblijf mogelijk via Flexwonen

Onze zorgconsulenten van Bureau Cliëntondersteuning kijken graag samen met jou welke ondersteuning thuis mogelijk is. Bel gerust naar 088 513 23 61 of gebruik het contactformulier.