Naar overzicht

Petra van der Meer (kinderfysiotherapeute en therapeut Sensorische Informatieverwerking bij Prinsenstichting) was als bestuurslid van de NSSI betrokken bij de organisatie en uitvoering van deze dag. Jacq Hesemans en Melissa Maijenburg (vakgroep muziek, Prinsenstichting) gaven een drietal workshops over het ‘Muzikaal bad’.

De dag begon met twee boeiende Keynote presentaties. Als eerste “Executieve functies in de hulpverlening aan kinderen en jongeren” door Drs. Adriaan Kievit. Na een gezellige koffiebreak kon men luisteren naar Prof. Bert Steenbergen met zijn lezing over “Motorische controle bij kinderen met een Developmental Coordination Disorder”.

Vervolgens waren er een drietal workshoprondes waar men zich voor kon inschrijven: ‘Griefelen’, ‘SI bij ouderen en dementerenden’, ‘Floorplay en de behandeling van jonge kinderen met problemen in de sensorische verwerking’ en de workshop ‘Muzikaal bad’ van de collega’s van de Vakgroep muziek.

Tussendoor was er uiteraard tijd voor een heerlijke lunch en kon men een kijkje nemen op de uitgebreide leveranciersmarkt met onder andere materialen van Senso-care, Anders kijken naar kinderen, Het Knuffelkontje, Sensory Tools, Sarkow b.v., Squease drukvest en Barry Emons.

Het was een lange, gezellige en vooral zeer informatieve dag waarbij mensen uit verschillende werkvelden lieten zien dat Sensorische Informatieverwerking binnen alle doelgroepen een belangrijke plaats inneemt!

Prinsenstichting beschikt sinds 1991 over een SI-team. Dit multidisciplinaire team onderzoekt, ondersteunt, adviseert en biedt behandeling wanneer de prikkelverwerking van een cliënt niet optimaal verloopt. Daarnaast verzorgt dit team scholing op het gebied van sensorische informatieverwerking. Heb je vragen over sensorische informatieverwerking, kun je een mail sturen naar SI-team@prinsenstichting.nl.

Naar overzicht