In bijna 200 gemeenten werken vandaag vrijwilligers met én zonder een (licht) verstandelijke beperking samen op de stembureaus.

Ook een aantal cliënten van Prinsenstichting heeft zich hier voor aangemeld. Als voorbereiding volgden zij eind februari een training in het Provinciehuis van Haarlem. Samen met vrijwilligers zonder beperking vormen zij zogenaamde Prokkelduo’s. Stichting Prokkel zet zich in om stembureaus inclusiever te maken.

Romanja werkte vandaag op het stembureau in Wormerland. ”Ik wil laten zien dat ook mensen met een beperking dit kunnen. Mensen zien vaak alleen maar wat je niet kan, in plaats van wat je wel kan. Wij willen gewoon normaal meedoen." Ook Sidney was super enthousiast, hij vormde een prokkelduo op het stembureau in Purmerend.

Michaella ging aan de slag op de stembus in Kwadijkerpark. Druk was het helaas niet waardoor Michaella ruimschoots de tijd had om zelf haar stem uit te brengen.