Vrijdag 30 oktober is de laatste aflevering van de online talkshow 'LVB Doet Mee' via een livestream volgen. Wil je hieraan online deelnemen, meld je dan aan via deze link.

Vanaf 12.00 tot direct na afloop van de talkshow is nog eenmaal exclusief online de documentaire 'Met Lef en Liefde' te bekijken. Ter info: De docu wordt niet tijdens de livestream vertoond en is buiten deze tijden niet online te bekijken. Vanaf 12.00 tot 18:00 uur is de documentaire 'Met Lef en Liefde' te bekijken via deze link

Voor 'Met Lef en Liefde' volgde documentairemaker Julia von Graevenitz een jaar lang vier mensen met een LVB in hun weg richting zelfstandigheid. Een weg vol hobbels en obstakels.

Deze ontroerende maar ook confronterende film, maakt inzichtelijk hoe moeilijk het voor mensen met een LVB is om gewoon mee te kunnen doen in de samenleving. Zij geven een inkijk in hun leven en houden ons hiermee een spiegel voor.

Het programma van 30 oktober

• 14.20 uur Opening talkshow LVB Doet mee, presentatie door Julia von Graevenitz en Sagar Marhé
  • Nagesprek over de film met Benjamin Jansen (directeur Raad van de Kinderbescherming)
  • Keynote door Hendrien Kaal (lector LVB Hogeschool Leiden)
  • Panelgesprekken
  • Thema: 'De rol en risico's van een verslaving bij mensen met een LVB' met:
    • Saskia Capello (Directeur bij Stichting Verslavingsreclassering GGZ)
    • Anita Oliemans (Preventiewerker jeugd Jellinek)
  • Thema: 'Hoe kan de politie omgaan met mensen met een LVB' met:
    • René Vader (Politie Zeeland)
    • Franck Wagemakers (Beleidsmedewerker Slachtofferhulp Nederland)
  • Thema: 'Hoe voorkomen we detentie en organiseren we goede nazorg?' met:
    • Michel Groothuizen (plv. Hoofddirecteur Dienst Justitiële Inrichtingen)
    • Hein Meertens (Regiomanager Prinsenstichting)
  • Afsluitende videoboodschap van Marthyne Kunst (Hoofdofficier van justitie parket Oost-Nederland)
  • 16:00 uur Afronding

Tijdens de talkshow nodigen we je van harte uit om online mee te praten en met elkaar in gesprek te gaan. Ook kun je op deze manier vragen aan de tafelgasten te stellen. Hiervoor zullen we gebruikmaken van de chatfunctie van YouTube. Om deel te nemen aan het online gesprek heb je een account nodig. Je kunt deze gemakkelijk aanmaken via YouTube door in te loggen op je Google account. Een redactie zal meelezen om (enkele) vragen te verzamelen voor de gasten aan tafel. De overige vragen zullen via de chat of mail worden beantwoord na de talkshow.

Laatste kans om de documentaire te zien

De documentaire zal alleen op vrijdag 30 oktober nog tussen 12.00 en 18.00 online te zien zijn. Daarna zal Studio Noodzaak met de documentaire bij verschillende organisaties langs gaan voor een vertoning en een nagesprek met de makers.

Heb je interesse in een vertoning binnen jouw organisatie? Neem dan contact met de producent op via: info@lvbdoetmee.nl