Naar overzicht

Gedragsdeskundige Cecile Blansjaar van Prinsenstichting reageert op vragen van NH nieuws over het effect van sluiting van de scholen op de ontwikkeling van kwetsbare kinderen.

Vanaf woensdag 16 december zijn alle scholen in Nederland dicht vanwege de lockdown. NH nieuws haalde reacties op bij verschillende onderwijsinstellingen over het gevolg hiervan voor kwetsbare kinderen.

Bron NH nieuws:

"Fysiek onderwijs is voor kinderen op het speciaal onderwijs ontzettend belangrijk", vertelt Cecile Blansjaar, werkzaam als gedragskundige bij Prinsenstichting. Een instelling voor mensen met een verstandelijke beperking en bijkomende ontwikkelingsproblematiek. Als gedragsdeskundige is Cecile betrokken bij de dagbehandeling voor kwetsbare kinderen in voorbereiding op speciaal onderwijs.

Stap terug

"Met deze doelgroep werk je vanuit de relatie. Stagnatie in de ontwikkeling en toekomstige gedragsproblematiek moeten in de nabijheid gesignaleerd worden." Volgens Blansjaar hebben kwetsbare kinderen professionele ondersteuning en behandeling nodig en kan dat niet altijd door de ouders opgevangen worden. Een nieuwe lockdown betekent naar haar idee een stap terug in de sociaal-emotionele ontwikkeling.

Lees hier het volledige artikel op de site van NH nieuws.

Naar overzicht