Het boek 'Wiebelen en friemelen voor mensen met een verstandelijke beperking' - Over de invloed van zintuigelijke prikkelverwerking op (be)leven is net uit. De schrijvers deden inspiratie op bij Prinsenstichting. Een paar illustraties in het boek zijn getekend naar voorbeelden in een van onze woningen. We zijn blij dat we hieraan een bijdrage hebben kunnen leveren!

Het boek is een aanrader voor iedereen die praktische tips kan gebruiken én zeker wil weten dat wat ze doen wetenschappelijk onderbouwd is. Het is geschreven voor begeleiders; dit kunnen ouders, vrijwilligers of professionals zijn. Op een toegankelijke manier wordt de kennis rondom zintuigelijke prikkelverwerking uiteengezet. Al lezend leer je om signalen van de cliënt (het kind, de volwassene) te herkennen wat betreft onder- of overprikkeling en met deze kennis kan storend gedrag een andere betekenis krijgen. Met dit boek in handen heb je een extra manier van kijken naar gedrag; de praktische tips voor de dagelijkse praktijk dragen bij aan de kwaliteit van (be)leven.

Klik hier voor gratis downloads bij dit boek