Onze locaties aan de Westerkoogweg in Koog aan de Zaan worden gerenoveerd. De renovatie stelt ons in staat nog beter in te spelen op de (zorg)behoefte van cliënten.

Iedere cliënt krijgt een fijne kamer voorzien van eigen sanitair. Ook is er genoeg ruimte om bijvoorbeeld een zitje te plaatsen om bezoek te ontvangen of om je even terug te trekken uit de gezamenlijke woonkamer.
In de woning voor ouder wordende cliënten komen daarnaast voorzieningen als een zorgbadkamer en tilliften. En voor cliënten die vanuit onze locaties in Schagen naar de Westerkoogweg verhuizen bieden we passende woonruimte, zodat zij hun volgende stap kunnen maken en doorgroeien naar wat voor hen haalbaar is.

Belevingstuin
Vlakbij het activiteitencentrum komt een belevingstuin met onder andere een trampoline en een schommel. Het geeft cliënten een leuk loopje om even heen te gaan. Ook andere bewoners aan de Westerkoogweg zijn van harte welkom in de belevingstuin.

Tijdelijke huisvesting
Voor alle cliënten is passende tijdelijke huisvesting gevonden, waar zij tot na de renovatie kunnen verblijven.

Planning
De verwachting is dat een deel van de woningen nog deze zomer gereed is. Voor Westerkoogweg 4 en 6 loopt nog een vergunningsaanvraag. De renovatie van deze woningen start naar verwachting in het najaar van 2023.