Net als iedereen willen ook mensen met een ernstig verstandelijke beperking begrepen worden in hun behoeften en emoties. De afgelopen maanden is bij Prinsenstichting, een organisatie in Purmerend die zorg en ondersteuning biedt aan mensen met een verstandelijke beperking, ervaring opgedaan om technologie in te zetten om onbegrepen gedrag van cliënten vroegtijdig te signaleren en beter te begrijpen.

Op de website van de Vereniging Gehandicaptensector Nederland is een artikel verschenen over hoe we bij Prinsenstichting met inzet van nieuwe technologie onbegrepen gedrag vroegtijdig kunnen signaleren.

Het artikel kun je hier lezen.

Over dit onderwerp is ook een verhaal in het vakblad Zorgvisie verschenen (via gratis proefabonnement te bekijken)

Wetenschapskatern Volkskrant 12 maart

Hoe weet je wat er omgaat in de binnenwereld van mensen die dat niet kunnen vertellen? Slimme technologie kan uitkomst bieden, door via sensoren lichamelijke reacties te meten en duiden. Dit is de titel van een groot artikel dat 12 maart verscheen in het Wetenschapskatern van de Volkskrant. Eric Riegen (directeur zorg van leverancier Mentech) en onze collega's Gerard Cialdella en Nanda de Knegt vertellen over deze mooie ontwikkeling. Mooi verteld!

Lees hier het artikel

We zijn er trots op dat dit onderwerp meer aandacht krijgt via de media.