Naar overzicht

Mensen met een verstandelijke beperking hebben afgelopen zaterdag 6 augustus meegevaren met de ‘Onbeperkt Trots boot’ tijdens de Pride Amsterdam. De boot was een initiatief van veertien gehandicaptenzorgorganisaties, Zonder Stempel (de landelijke groep van het COC voor en door LHBTI personen met een lichte verstandelijke beperking) en de Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland (VGN).

My gender my pride
Het thema van Pride Amsterdam was My gender my pride. Een thema dat goed aansloot bij de deelname van de ‘Onbeperkt Trots boot’. Met de boot werd door de initiatiefnemers aandacht gevraagd voor een grote groep onzichtbare LHBTI personen: mensen met een (verstandelijke) beperking. Zij strijden vaak hun hele leven lang voor dubbele acceptatie. Zij willen ongeacht hun beperking gewoon meedoen en net als ieder ander een betekenisvol leven leiden. Daarnaast vechten ze voor acceptatie van hun seksuele- en genderdiversiteit. Op de boot hebben ook deze mensen met een (verstandelijke) beperking de aandacht gekregen die ze verdienen en lieten ze zien dat hun trots van binnenuit komt, ongeacht hun beperking, gender, of seksuele oriëntatie.

Deelname
Ook Prinsenstichting was afgelopen zaterdag vertegenwoordigd op de boot. Wat was het mooi om te zien hoe iedereen stond te SHINEN!

#trots

Naar overzicht