Met ingang van 1 november draagt Prinsenstichting de zorgboerderij in Aartswoud over aan zorgorganisatie PluZorg. Ineke Huibregtsen, directeur Prinsenstichting, gaf als symbool van de overname een grote sleutel aan Jan Steven van Dijk, bestuurder van PluZorg.

Wat vooraf ging

Prinsenstichting huurde de zorgboerderij, waar mensen met een verstandelijke beperking wonen en werken. Op het erf is ook het rundveemuseum te vinden, dat in beheer is van de Stichting Rundveemuseum Aat Grootes. De cliënten verzorgen de dieren van het museum.

Het huurcontract liep af en Prinsenstichting kwam tot de conclusie dat het beter was de zorgboerderij over te dragen aan een andere zorgorganisatie. PluZorg toonde interesse. De zorgboerderij is een mooie aanvulling voor PluZorg en past in het profiel van agrarisch georiënteerd zijn, staat in de regio en biedt PluZorg de mogelijkheid om het aanbod uit te breiden. De locaties van PluZorg kennen een hoge mate van zelfstandigheid, waarbij PluZorg faciliteert. Dat past ook bij het team van Aartswoud.

Zorgvuldige voorbereiding

Eind juli maakten PluZorg en Prinsenstichting het plan tot overname bekend. De afgelopen maanden is de overname in overleg met betrokkenen zorgvuldig voorbereid. PluZorg heeft kennis gemaakt met de cliënten en medewerkers. PluZorg en Prinsenstichting hebben zich beiden ingezet om de stappen van het overnameproces af te ronden. Vanaf 1 november runt PluZorg de zorgboerderij. Prinsenstichting wenst de cliënten, medewerkers en PluZorg samen met het Rundveemuseum een goede start!

Sleuteloverdracht

Voor de overdracht kwamen cliënten, enkele medewerkers van de locatie en de directieleden van beide organisaties bij elkaar. Na een korte terugblik door de directeur van Prinsenstichting, zong een cliënt een mooi lied. Cliënten en medewerkers ontvingen een persoonlijk attentie en een jonge berk  die symbool staat voor kracht en een nieuwe start. Tot slot werd een schilderij aangeboden dat gemaakt is door cliënten van Fred’s Kadoshop & kunstatelier met een passende afbeelding van een koe liggend in het weiland. Met het overhandigen van een grote sleutel door Ineke Huibregtsen (directeur Prinsenstichting) aan Jan Steven van Dijk (bestuurder van PluZorg) werd de overdracht afgesloten.