Naar overzicht

In de week van 4 tot en met 9 september heeft de vakgroep Beweging de 'Schoon en Fit' - week georganiseerd. 'Schoon en Fit' staat voor een week wandelen en zwerfafval prikken. Wandelen om lekker fit te blijven en zwerfafval prikken om te zorgen voor een schone en opgeruimde wijk.

Meer dan honderd cliënten, collega’s en vrijwilligers deden mee aan de 'Schoon en fit'- week en hebben enorm veel  zwerfafval opgeruimd. In totaal is er maar liefst 74,3 kilo afval geprikt. Een fantastisch resultaat!

De deelnemers konden zelf bepalen hoe vaak, wanneer en waar zij wilden wandelen om afval te verzamelen. De groep die per persoon uiteindelijk de meeste kilo’s ophaalde, was Kwadijkerpark 4 groep 5! De groep die in totaal het meeste kilo’s heeft opgehaald was AC Westerkoogweg! Beiden ontvingen een mooie opsteker!

Reacties
Mensen reageerden ontzettend leuk op de prikactie: ‘’Ik ben super blij met jullie actie, ik hoop dat collega’s en cliënten ook buiten deze week om bewust blijven van (zwerf)afval.’’

‘’Wij van Rudolf Garrelsstraat groep 5 hebben vanmorgen ons eerste rondje gelopen. De buren waren erg blij dat wij dit deden. En de cliënten vonden het heel leuk om te doen. Morgen gaan we weer."’

Trots
Een mooie bijdrage voor de #Greendeal3.0 in het kader van bewustwording, afval en gezonde leefomgeving! Met dank aan @ Gemeente Purmerend, @ Gemeente Zaanstad voor het lenen van de afvalprikkers en andere materialen. En @PreZero Nederland voor het promotiefilmpje met de vuilniswagen.

#greendeal #duurzamezorg #zwerfafval #sdg

Naar overzicht