‘Wie G zegt moet ook T zeggen’ was het thema van de inspirerende en verbindende Gentle Teaching studiedag eind januari, waarbij zo’n 200 deelnemers aanwezig waren. Zowel deelnemers vanuit Prinsenstichting, Zideris en Silverein als gasten van ‘buiten’, zoals Sein en de Belgische organisaties Voluit (voorheen Den Dries) en Ubuntu, ontmoetten elkaar. De studiedag werd vanuit het Expertisecentrum Gentle Teaching georganiseerd. Dit centrum is een samenwerkingsverband tussen Prinsenstichting en Zideris.

De middag werd op vrolijke wijze geopend met de ‘Lach Overdraagbare Aandoening’ door Klaske Hoogstra, fysiotherapeut en mentor Gentle Teaching bij Zideris. Dit interactieve moment zorgde voor een lach, een moment van ontspanning en daarmee een goed begin van de studiedag. Dagvoorzitter Ineke Huibregtsen, directeur Prinsenstichting heette daarna alle deelnemers welkom.

Praktijkverhalen

Karel de Corte en Ingeborg van Gansbeke, beiden werkzaam bij Voluit, namens ons mee in een verhaal uit de praktijk, onder het motto 'geen ja zonder neen', 'geen volgen zonder sturen' en 'geen buik zonder hoofd'. Ook Floris van de Kamer en Simone Schipper, werkzaam bij Prinsenstichting, deelden verscheidene inzichten over de inzet en de resultaten van  Gentle Teaching Video Coaching.

Workshops voor en door medewerkers

Naast het plenaire deel was er een grote diversiteit aan workshops waaraan de bezoekers konden deelnemen. Een keur aan onderwerpen, afgestemd op de dagelijkse praktijk. Diverse workshops zoals Hartcohorentie, Grenzen en Gentle Teaching, Opvoeden is risico’s nemen en Persoonlijk Leiderschap waren georganiseerd door medewerkers van Prinsenstichting en Zideris.

In gesprek

De middag werd gezamenlijk afgesloten. Een panel beantwoordde vragen van de deelnemers en ook de zaal werd uitgenodigd mee te doen. Daarna kon men napraten en nagenieten van een geslaagde dag tijdens een gezellige borrel.

“Mooie, inspirerende workshops met gelegenheid om ervaringen uit te wisselen en verbinding te zoeken.”

“Deze studiedag is goed verzorgd, fijn om elkaar te ontmoeten. Een afwisselend en leuk programma met inhoud waar je iets aan hebt in je werk.”