Van 28 september t/m 4 oktober is het de Week tegen Eenzaamheid. Wat eenzaamheid is, hoe het voelt en wat het met je doet is voor iedereen anders. De één heeft meer betekenisvolle relaties of een groter sociaal netwerk nodig dan de ander. Ook onze cliënten zijn soms eenzaam en willen er graag op uit. Wil jij iets doen voor een ander? Word dan vrijwilliger bij Prinsenstichting; je doet er onze cliënten zo’n groot plezier mee. Lees hier het verhaal van Martin Plessius die iedere woensdag tijd maakt om met een cliënt te gaan wandelen.

Al twaalf jaar lang komt Martin Plessius iedere woensdag naar Kwadijkerpark 2 in Purmerend om te wandelen met cliënten. Hij las destijds in de krant over vrijwilligerswerk bij Prinsenstichting en heeft meteen contact opgenomen. “Ik werkte vier dagen als stratenmaker voor de gemeente en wilde één dag in de week iets voor een ander betekenen.”

Dat de cliënten van Kwadijkerpark dat waarderen is overduidelijk. Martin: “Als ik binnenloop, zijn ze altijd vrolijk. Met mijn naamgenoot Martin wandel ik nu al heel lang. Hij herkent me en is blij als ik er ben; net als de anderen trouwens."

"Mijn vrouw en ik zijn allebei met pensioen, we hebben twee schatten van kinderen en twee kleinkinderen. Daarom wil ik ook iets voor een ander doen. Ik ben sportief, ik wandel en fiets veel. En één dag in de week doe ik dat met heel veel plezier met cliënten van Prinsenstichting. Dat is toch mooi!”